
Poffertjesseizoen van start in Laren; het is écht lente!
Buurt & WijkLAREN - Het is officieel lente in Laren: niet omdat de temperatuur stijgt, maar omdat de geur van verse poffertjes weer over de Brink waait. Poffertjeskraam Corn. de Haan, al meer dan een eeuw een begrip in het dorp, opende afgelopen vrijdag 18 maart de deuren. Nog voordat de eerste poffertjes de plaat raakten, zat het terras al bomvol.
De kraam, gerund door Marcel Hilhorst, ademt nostalgie. Zodra de kraam er weer staat, weet je dat het voorjaar echt begonnen is. Met kanten gordijntjes, een linnen plafond en 19e-eeuws houten meubilair lijkt de tijd hier stil te hebben gestaan. Maar één ding is onveranderd: de ongeëvenaarde smaak van de poffertjes. Jong en oud kijken gefascineerd toe hoe de vorken razendsnel over de plaat vliegen, voordat de goudbruine lekkernijen op de borden belanden.
Zoals altijd is de kraam nét voor Koningsdag terug op de Brink, waar hij tot het najaar weer een trekpleister blijft voor liefhebbers uit de hele regio.
![]()
Het terras zat bomvol. - Foto: Casper van Bunschoten













