Wethouders René ten Have en Joke Lanphen gaven Boerebach de stempels.
Wethouders René ten Have en Joke Lanphen gaven Boerebach de stempels. Foto: Studio Kastermans Alexander Marks

Marathonman Frank Boerebach zet stempels in BEL-gemeenten: ‘342 gemeenten, 1 missie’

Maatschappelijk

BEL - Frank Boerebach bracht deze week een bijzonder bezoek aan de BEL-gemeenten tijdens zijn indrukwekkende wandeltocht langs álle 342 Nederlandse gemeenten. In Eemnes kreeg hij een warm welkom van onder andere wethouder René ten Have, die Frank met trots de drie gemeentestempels van Blaricum, Eemnes en Laren overhandigde.

Boerebach heeft inmiddels al zo’n 2.500 kilometer in de benen en is pas op tweederde van zijn missie. Zijn doel? Niet alleen wandelen, maar vooral aandacht en geld inzamelen voor de nazorg van kankerpatiënten. Een missie die hem diep raakt, en waarvoor hij zijn schoenen dagelijks stevig onderbindt.

ADVERTENTIE

“Een topprestatie”, aldus Ten Have. “Frank laat zien wat er mogelijk is als je ergens echt voor gaat. We wensen hem namens de hele regio ontzettend veel succes toe met de resterende kilometers.”

Frank is te volgen via zijn website www.heelnederland.nl, waar ook direct gedoneerd kan worden. Elke euro helpt bij het verbeteren van de nazorg voor mensen die leven met en na kanker.


Wandelaar Frank Boerebach. - Foto: Studio Kastermans/Alexander Marks

Uit de krant